Een verbeterprogramma bij HR: Op een HR-afdeling is een grote achterstand van honderden personeelsmutaties gehalveerd. Aan de hand van een verbeterprogramma hebben we meerdere projecten in een jaar uitgevoerd om de achterstand in te lopen.
Op de HR-afdeling worden ongeveer 3500 personeelswijzigingen per maand verwerkt. Daarnaast komen er maandelijks +/- 2000 mails en telefoontjes binnen van medewerkers met vragen. De verwerking van al deze verschillende werkzaamheden zorgt ervoor dat al het personeel in de organisatie de juiste zorg kan leveren en dat personeel behouden blijft. Vanwege de jaarlijks toenemende grote hoeveelheid werk was de afdeling het overzicht kwijt en liep het een achterstand op.
Door de omvang van de verbetermogelijkheden zijn we met een programma met verschillende projecten gestart. Een programma bestaande uit: implementatie van het ticketsysteem TOPdesk, ontwikkeling van dashboards, implementatie van dag- en weekstarts, ontwikkeling onboardingsproces, ontwikkeling werkinstructies voor de medewerkers, ontwikkeling samenwerkafspraken tussen 50 medewerkers.
Samen met de teams hebben we een dag- en weekstart ontwikkeld voor de prioritering van werkzaamheden.
Zonder overzicht geen inzicht. We zijn aan de slag gegaan met het in kaart brengen van de werkvoorraad.
Door de grote hoeveelheid werkzaamheden, mogelijk- en onmogelijkheden in het systeem en personeelswisselingen, zijn werkafspraken de basis.
Neem contact op met Ruben als jij ook binnen de HR-afdeling aan de slag wil met het verbeteren van de dagelijkse structuur.
Kom in contactWe hebben de hoeveelheid openstaande mutaties weten te halveren. De doorlooptijd van de verwerking van mutaties is gehalveerd. En de medewerker kan vragen zelf beantwoorden via informatie op het portal waardoor er minder vragen naar de afdeling komen.
Door inzicht te krijgen waar werk vandaan komt, is het mogelijk het werk te verminderen.
Dagelijks met elkaar zitten voor de juiste prioritering van werkzaamheden.
Analyseren van vragen vanuit de organisatie zorgt voor continu verbeteren van de dienstverlening.
Onze opdrachtgever aan het woord:
- Lisa de Boer, Manager HR Erasmus MC
Behoefte aan een verbeterprogramma? We komen graag kennismaken om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen!