Verbeterprogramma bij HR.

HR
Projectmanagement

Een verbeterprogramma bij HR: Op een HR-afdeling is een grote achterstand van honderden personeelsmutaties gehalveerd. Aan de hand van een verbeterprogramma hebben we meerdere projecten in een jaar uitgevoerd om de achterstand in te lopen. 

 

Ruben van de Koppel
2 dagen per week
Ruim een jaar
Rotterdam, Nederland
Verbeterprogramma bij HR

In het kort.

Op de HR-afdeling worden ongeveer 3500 personeelswijzigingen per maand verwerkt. Daarnaast komen er maandelijks +/- 2000 mails en telefoontjes binnen van medewerkers met vragen. De verwerking van al deze verschillende werkzaamheden zorgt ervoor dat al het personeel in de organisatie de juiste zorg kan leveren en dat personeel behouden blijft. Vanwege de jaarlijks toenemende grote hoeveelheid werk was de afdeling het overzicht kwijt en liep het een achterstand op.

Verbeterbord verspillingen elimineren

Onze aanpak bij een verbeterprogramma bij HR.

Door de omvang van de verbetermogelijkheden zijn we met een programma met verschillende projecten gestart. Een programma bestaande uit: implementatie van het ticketsysteem TOPdesk, ontwikkeling van dashboards, implementatie van dag- en weekstarts, ontwikkeling onboardingsproces, ontwikkeling werkinstructies voor de medewerkers, ontwikkeling samenwerkafspraken tussen 50 medewerkers.

1. Structuur

Samen met de teams hebben we een dag- en weekstart ontwikkeld voor de prioritering van werkzaamheden.

2. Registratie

Zonder overzicht geen inzicht. We zijn aan de slag gegaan met het in kaart brengen van de werkvoorraad.

3. Samenwerking

Door de grote hoeveelheid werkzaamheden, mogelijk- en onmogelijkheden in het systeem en personeelswisselingen, zijn werkafspraken de basis.

Meer weten?

Neem contact op met Ruben als jij ook binnen de HR-afdeling aan de slag wil met het verbeteren van de dagelijkse structuur.

Kom in contact
Verbeterprogramma bij HR

Het resultaat van een verbeterprogramma bij HR.

We hebben de hoeveelheid openstaande mutaties weten te halveren. De doorlooptijd van de verwerking van mutaties is gehalveerd. En de medewerker kan vragen zelf beantwoorden via informatie op het portal waardoor er minder vragen naar de afdeling komen.

Tevredenheid
Slimmer en minder werk

Door inzicht te krijgen waar werk vandaan komt, is het mogelijk het werk te verminderen.

Planning Hadoks
Basis op orde

Dagelijks met elkaar zitten voor de juiste prioritering van werkzaamheden.

Vervolg ziekenhuis apotheek
Continu verbeteren

Analyseren van vragen vanuit de organisatie zorgt voor continu verbeteren van de dienstverlening.

Onze opdrachtgever aan het woord:

‘Zo fijn om met Ruben samen te werken. Hij gaat zelfstandig aan de slag en weet wanneer hij besluiten voor moet leggen zonder het project te vertragen. Daarnaast ligt hij goed in de groep en kan zich snel aanpassen’.

- Lisa de Boer, Manager HR Erasmus MC

Geïnteresseerd geraakt?

Behoefte aan een verbeterprogramma? We komen graag kennismaken om te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen!

Yes, dat wil ik!