We starten vaak met interim management in de zorg bij teams die al langere tijd geen (vaste) manager hebben. Bijvoorbeeld omdat de vacature lastig in te vullen is, of juist omdat er veel wisselingen zijn geweest. Er speelt veel in deze teams, meestal is het verzuim hoog en heeft het team weinig aandacht en structuur gekend.
In dit soort situaties zijn wij op ons best en zorgen we ervoor dat het team vooral gaat doen, waar ze goed in zijn!
We starten met interim management door onszelf altijd uitgebreid aan het team voor te stellen en met iedereen persoonlijk kennis te maken. We vinden het belangrijk om te horen wat het team nodig heeft van een manager. Ook maken we een analyse van de processen, belangrijke cijfers zoals verzuim en zijn we veel te vinden op de afdeling. Samen met de opdrachtgever bepalen we dan waar de prioriteiten liggen.
Wij werken in de zorg, in bijvoorbeeld ziekenhuizen, de VV&T of grote eerstelijnspraktijken. Bijvoorbeeld op een verpleegafdeling, de OK, de HR-afdeling, klantenservice of administratieve afdeling. We kennen de zorgsector als geen ander, spreken de taal en hebben een groot netwerk om met jullie mee te denken hoe de interim functie het beste ingevuld kan worden als wij vertrekken.
In een persoonlijk gesprek verkennen we graag samen met jullie de mogelijkheden.
We werken voor zorgorganisaties in bijna het hele land. Daarbij kijken we naar de reisduur in het kader van onze CO2 uitstoot. Eventueel denken we met je mee of we iemand in ons netwerk hebben die meer uit de regio komt.
Als interim manager zijn we inzetbaar voor een periode van minimaal drie maanden tot een langere periode. We hebben altijd als doel om een vaste manager te vinden die goed bij het team past.
Al onze interim managers hebben ruime ervaring in de zorg, ook als projectmanager en trainer. We zijn allemaal lean six sigma en scrum gecertificeerd.
Neem voor een offerte contact met ons op. Ieder traject is uiteindelijk maatwerk, dat we samen vormgeven. Tarieven zijn afhankelijk van de inzet en de duur van de opdracht.
Lean People heeft bij ons het instroomproces met het team helder in kaart gebracht, volledig geanalyseerd en practische verbetervoorstellen gedaan. Het samenwerken ervaar ik met mijn team als superfijn, collega’s waren enthousiast en ze weten iedereen goed te betrekken. Dit project heeft ertoe geleid dat wij nog meer zijn gaan samenwerken met Lean People.
Lisa de Boer
Manager HR Support bij Erasmus MC
Op Trajectum College was het nodig om een aantal belangrijke processen en structuren binnen de school visueel te maken. Lean People heeft ons daar geweldig bij geholpen. Laagdrempelig contact, daadkrachtig en professioneel handelen met een flinke dosis humor. Haar (lean) werkwijze geeft veel inzicht. Met zeer bruikbare producten als uitkomst. Aanrader voor elke school!
Jiska van der Weijden
Teammanager bij Nuovo Scholen
Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.
Het woord ‘Obeya’ komt uit het Japans en betekent letterlijk ‘grote kamer’. Het werd voor het eerst gebruikt door Toyota tijdens de ontwikkeling van hun model Prius in de jaren ’90. Het idee was om een ruimte te creëren waar alle stakeholders van een project samen konden komen om informatie te delen.
Een effectieve Operational Excellence strategie is niet iets dat toevallig ontstaat; het is het resultaat van zorgvuldige planning, gedetailleerde analyse en consequente uitvoering.