Waarschijnlijk heb je ‘slimmer (samen)werken’ al wel eens bij ons voorbij zien komen, maar wat bedoelen we hier nou mee? Herken je dat je werk uit veel taken bestaat, je in verschillende projecten werkt, maar structuur wel eens ontbreekt? Het zou ideaal zijn als jij en je collega’s tijd kunnen besteden aan dingen die juist waarde toevoegen zodat je het doel dat jullie voor ogen hebben sneller bereiken. Maar hoe doe je dat?
In deze blog lees je:
Werkzaamheden logisch inrichten, waarde toevoegen voor de klant & werken met een duidelijk doel.
Wanneer je slimmer wil gaan werken, kijk je naar je (werk)processen en hoe je deze beter inricht of naar hoe jullie in projecten samenwerken. Met als doel je werktijd te gebruiken voor werkzaamheden die echt waarde toevoegen voor je klant of werkgever en leiden tot een goed resultaat.
Lean en scrum zijn methoden die hierbij helpen. Bij beiden staat het creëren van waarde voor de klant centraal. Zo ga je bij lean aan de slag met het optimaliseren van je processen. Bij scrum werk je in teamverband (in een korte cycli) aan een concreet product. Welke methode je beter in kan zetten hangt af van de situatie, een combinatie is namelijk ook mogelijk. In onze projecten mixen we vaak elementen uit lean, scrum en gezond verstand. Neem gerust contact met ons op, wij adviseren je graag.
Slimmer (samen)werken zorgt ervoor dat je structureel blijft verbeteren. De manier waarop je je eigen werk inricht of waarop jullie in projecten aan de slag gaan: voor alles heb je een duidelijke werkwijze.
Hierdoor:
Bij ons kun je een training volgen op verschillende niveaus. Mocht je twijfelen wat het beste bij jouw situatie past, kunnen wij je altijd vrijblijvend adviseren.
De 14 management principes van Toyota vormen de basis van het Toyota Production System (TPS), waaruit lean is ontstaan. Lees hier meer!
Leer hoe je berekeningen maakt die je helpen om processen te begrijpen. Bijvoorbeeld de doorlooptijd en de proces efficiency.
Het VUCA model wordt toegepast in verschillende sectoren. Het is een tool die je helpt te bepalen wanneer je welke acties onderneemt.