RACI is een handige tool die je om rollen en verantwoordelijkheden goed te verdelen binnen een project. In deze blog leggen we uit wat het RACI-model is, hoe je het gebruikt en geven we een aantal voorbeelden hoe een RACI eruit ziet.
Met een ANOVA (variantie analyse) bereken je of er significante verschillen zijn tussen verschillende groepen. Wij leggen het simpel uit zodat je dit direct kunt toepassen bij het verbeteren van een proces.
Een bottleneck is een knelpunt in een proces waardoor het proces vertraagd of zelfs vastloopt. In deze blog nemen we je mee in wat een bottleneck is en hoe je die herkent in verschillende processen.
In de wereld van projectmanagement komen we vaak termen en modellen tegen die ons helpen om structuur te brengen in de manier waarop we werken. Eén van die modellen is het RACI model.
De Balanced Scorecard toepassen? Wij geven je een voorbeeld uit de praktijk: hoe wordt de Balanced Scorecard gebruikt in het ziekenhuis?
Een Gantt-chart is een handige tool die je kan helpen bij het efficiënt plannen en organiseren van projecten. Het is een visuele weergave van een planning met lijnen en blokken. Zo zie je in een oogopslag wat er moet gebeuren in welke volgorde.
De Balanced Scorecard is een strategische tool waarmee je visueel de visie, strategie en de voortgang kunt monitoren. De ultieme tool om te bepalen welke processen en projecten er opgepakt moeten worden.
De PDCA cyclus is een handige tool om structurele verbeteringen te realiseren. Het helpt je niet alleen om problemen te identificeren, maar ook om goede oplossingen te implementeren.
Eerder las je wat bias is en hoe je het kunt voorkomen. Toch lukt dat niet altijd. In deze blog geven we je een voorbeeld van bias
Je weet inmiddels wat een flowchart is en hoe je deze maakt. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? In deze blog geven we een aantal praktijkvoorbeelden.
Bij procesoptimalisatie is er vaak sprake van bias. Jouw denkrichting wordt beïnvloedt, soms met grote gevolgen. Lees hoe je dit voorkomt!
De Eisenhower matrix – ook wel prioriteitenmatrix – helpt je om werk op een slimme manier in te delen. Door te kijken naar belang en urgentie maak jij de juiste afweging na het lezen van deze blog!