Onze artikelen.

DMAIC routekaart
DMAIC routekaart

Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.

Lean in de huisartsenpraktijk
Lean in de huisartsenpraktijk

Praktijk case: lean in de huisartsenpraktijk. Lees hier over onze ervaringen, workshops en lessons learned!

De measure fase
De measure fase

Tijdens de measure fase van je lean project breng je de huidige situatie in kaart, zodat je daarna gericht kan verbeteren. Lees hier hoe!

Verbeterideeën prioriteren
Verbeterideeën prioriteren

Met een effort-impact matrix verdeel je verbeterideeën op prioriteit. Hierdoor kies je welke dingen je eerst oppakt en welke dingen wel niet.

Verbeterproject
Verbeterproject

Op de back office van een polikliniek hebben we in een project de inkomende telefoongesprekken onder de loep genomen. Lees hier hoe!

Green belt opleiding afgerond
Green belt opleiding afgerond

Hoe start je met lean na je green belt opleiding? Lees hier over verbetersessies, dagelijks verbeteren en verbeterprojecten.

Lean misverstanden
Lean misverstanden

Lean werken zorgt ervoor dat je minder middelen gebruikt. Lean en mean verwijst hierbij naar ‘vaardig’, niet naar ‘gemeen’.

Gedrag beïnvloeden
Gedrag beïnvloeden

Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.

Flow in je proces
Flow in je proces

Flow is één van de vijf lean principes. Door flow toe te passen, ‘stroomt’ een proces soepel en wordt de doorlooptijd verkort.

Starten met lean six sigma
Starten met lean six sigma

Wil je aan de slag met lean six sigma, maar weet je niet goed wat het is? Lees dan eerst dit artikel, waarin we je meer informatie geven.

Hoe pas je een spaghetti diagram toe?
Hoe pas je een spaghetti diagram toe?

Werkplek logisch indelen? Gebruik een spaghetti diagram! Hiermee breng je bewegingen in kaart en kan je dus snel verbeteren.

Customer journey
Customer journey

Bij een ‘customer journey’ breng je de klantreis in kaart. Hiermee verbeter je de kwaliteit van je dienstverlening.