Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.
Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.
De Belbin teamrollen test is een handige manier om te begrijpen hoe mensen in teams samenwerken. Deze test helpt je te ontdekken welke rol je van nature aanneemt als je in een team werkt.
Een klantreis wordt ook wel een customer journey genoemd. Als je een klantreis doet, doorloop je het hele proces waar normaal gesproken een klant doorheen gaat. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuwe auto.
Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.
HR-afdelingen zijn ontzettend geschikt om met lean aan de slag te gaan. Weten welke processen wij al hebben verbeterd? Lees snel verder!
Een weekstart zorgt ervoor dat jullie als team kort en bondig de afstemming voor de komende week doen. Hierdoor kun je veel lekkerder werken en is er minder onderlinge afstemming nodig. Een weekstartbord helpt daarbij en maakt de informatie visueel.
Met een A3 formulier ga je actief aan de slag met continu verbeteren, op een makkelijke manier. Je leest hier hoe het formulier werkt.
Muda, mura en muri: deze termen helpen je om een proces gericht te verbeteren. Lees hier hoe! Leer je ook een beetje Japans 😉
Design thinking is een manier om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hierbij luister je goed naar de wensen van de klant. Lees meer!
Een proces verbeteren is één ding, maar je collega’s helpen te veranderen is een uitdaging. Lees hier waarom dat zo is en wat je kan doen.