Onze artikelen.

DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma
DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma

Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.

Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini
Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini

Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.

Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!
Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!

De Belbin teamrollen test is een handige manier om te begrijpen hoe mensen in teams samenwerken. Deze test helpt je te ontdekken welke rol je van nature aanneemt als je in een team werkt.

Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 2 voorbeelden
Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 2 voorbeelden

Een klantreis wordt ook wel een customer journey genoemd. Als je een klantreis doet, doorloop je het hele proces waar normaal gesproken een klant doorheen gaat. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuwe auto.

Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan
Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan

Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.

Lean en HR: onze top 10 belangrijkste processen om te verbeteren
Lean en HR: onze top 10 belangrijkste processen om te verbeteren

HR-afdelingen zijn ontzettend geschikt om met lean aan de slag te gaan. Weten welke processen wij al hebben verbeterd? Lees snel verder!

Wat is een weekstart?
Wat is een weekstart?

Een weekstart zorgt ervoor dat jullie als team kort en bondig de afstemming voor de komende week doen. Hierdoor kun je veel lekkerder werken en is er minder onderlinge afstemming nodig. Een weekstartbord helpt daarbij en maakt de informatie visueel.

Het A3 formulier: een manier om verbeteringen op te pakken
Het A3 formulier: een manier om verbeteringen op te pakken

Met een A3 formulier ga je actief aan de slag met continu verbeteren, op een makkelijke manier. Je leest hier hoe het formulier werkt.

Waar staan muda, mura en muri voor?
Waar staan muda, mura en muri voor?

Muda, mura en muri: deze termen helpen je om een proces gericht te verbeteren. Lees hier hoe! Leer je ook een beetje Japans 😉

3 inspirerende design thinking voorbeelden in de dienstverlening
3 inspirerende design thinking voorbeelden in de dienstverlening

Design thinking is een manier om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hierbij luister je goed naar de wensen van de klant. Lees meer!

Medewerkers meenemen in een nieuwe werkwijze
Medewerkers meenemen in een nieuwe werkwijze

Een proces verbeteren is één ding, maar je collega’s helpen te veranderen is een uitdaging. Lees hier waarom dat zo is en wat je kan doen.