Onze artikelen.

AI en lean in de zorg: slimmer (samen)werken met technologie
AI en lean in de zorg: slimmer (samen)werken met technologie

AI kan helpen aan de organisatiekant van de zorg, daar waar processen slimmer kunnen, tijd te winnen is en samenwerking beter kan. Juist daar ligt de verbinding met lean. In deze blog lees je hier meer over!

Vijfkrachtenmodel van Porter: inzicht in concurrentiekracht
Vijfkrachtenmodel van Porter: inzicht in concurrentiekracht

Het Vijfkrachten model helpt organisaties om de aantrekkelijkheid en winstgevendheid van een bedrijfstak te analyseren. Door vijf krachten in kaart te brengen, krijg je zicht op de dynamiek van de markt en de factoren die jouw concurrentiepositie bepalen.

Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan
Ontdek de klantreis: 5 fases en een effectief achtstappenplan

Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.

Betekenis van het INK-model + de 5 organisatiegebieden
Betekenis van het INK-model + de 5 organisatiegebieden

Het INK-model helpt organisaties om overzicht te krijgen over alle onderdelen van de bedrijfsvoering en biedt concrete handvatten om prestaties systematisch te verbeteren.

Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini
Gedrag beïnvloeden met de 7 principes van Gialdini

Om een nieuwe werkwijze te implementeren, is het handig om mensen te overtuigen hun gedrag te veranderen. In dit artikel lees je dat doet.

DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma
DMAIC-routekaart uitgelegd: de 5 fases van lean six sigma

Een handig overzicht van de DMAIC structuur vind je hier. Per fase beschrijven we het doel, de activiteiten en welke tools je gebruikt.

Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 3 voorbeelden
Wat is een klantreis? Een uitleg inclusief 3 voorbeelden

Een klantreis wordt ook wel een customer journey genoemd. Als je een klantreis doet, doorloop je het hele proces waar normaal gesproken een klant doorheen gaat. Bijvoorbeeld bij het kopen van een nieuwe auto.

Lean en HR: onze top 10 belangrijkste processen om te verbeteren
Lean en HR: onze top 10 belangrijkste processen om te verbeteren

HR-afdelingen zijn ontzettend geschikt om met lean aan de slag te gaan. Weten welke processen wij al hebben verbeterd? Lees snel verder!

De 5 lean principes uitgelegd
De 5 lean principes uitgelegd

De vijf lean principes doorloop je cyclisch om continu processen te verbeteren in organisaties. In dit artikel leggen we uit welke principes dit zijn en waarom dit zorgt voor optimalisatie van processtappen.

Een zorgpad verbeteren
Een zorgpad verbeteren

Praktijk case: hoe verbeteren wij een zorgpad? Voor een ziekenhuis gingen we aan de slag met twee zorgpaden. Lees hier onze ervaringen.

Een continu verbeteren cultuur creëren met een handig 5 stappenplan
Een continu verbeteren cultuur creëren met een handig 5 stappenplan

Wat doe je wanneer je aan de slag wil met continu verbeteren? Volg dit handige plan met vijf praktische stappen.

Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!
Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!

De Belbin teamrollen test is een handige manier om te begrijpen hoe mensen in teams samenwerken. Deze test helpt je te ontdekken welke rol je van nature aanneemt als je in een team werkt.