Onze artikelen.

3 inspirerende design thinking voorbeelden in de dienstverlening
3 inspirerende design thinking voorbeelden in de dienstverlening

Design thinking is een manier om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Hierbij luister je goed naar de wensen van de klant. Lees meer!

Medewerkers meenemen in een nieuwe werkwijze
Medewerkers meenemen in een nieuwe werkwijze

Een proces verbeteren is één ding, maar je collega’s helpen te veranderen is een uitdaging. Lees hier waarom dat zo is en wat je kan doen.

Het A3 formulier: een manier om verbeteringen op te pakken
Het A3 formulier: een manier om verbeteringen op te pakken

Met een A3 formulier ga je actief aan de slag met continu verbeteren, op een makkelijke manier. Je leest hier hoe het formulier werkt.

Succesvol lean leidinggeven als manager
Succesvol lean leidinggeven als manager

Als leidinggevende van een medewerker met een lean opleiding is het handig om na te denken over hoe je iemand kan helpen. Hoe? Lees het hier!

Waar staan muda, mura en muri voor?
Waar staan muda, mura en muri voor?

Muda, mura en muri: deze termen helpen je om een proces gericht te verbeteren. Lees hier hoe! Leer je ook een beetje Japans 😉

Wat is Minitab?
Wat is Minitab?

Minitab is een programma dat wordt gebruikt om data te analyseren en om statistische berekeningen uit te voeren. Je hoeft dus niet zelf allerlei berekeningen los te laten op je data, dat doet Minitab voor

De normale verdeling: een simpele uitleg!
De normale verdeling: een simpele uitleg!

In de wereld van statistiek en kansrekening is de normale verdeling een veelgehoord begrip. In bijna elke wetenschap of vakgebieden waar statistiek een onderdeel is, komt je de normale verdeling tegen. In deze blog vertellen we je op een eenvoudige manier wat de normale verdeling is.

Management Drives: wat is het precies?
Management Drives: wat is het precies?

Management Drives is een methode die inzicht geeft in de drijfveren en motivaties van mensen binnen een organisatie. Deze methode helpt je te begrijpen waarom mensen zich op een bepaalde manier gedragen.

Lean Startup methode in dienstverlenende organisaties
Lean Startup methode in dienstverlenende organisaties

De Lean Startup methode is een efficiënte manier om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen, die je ook heel goed in dienstverlenende organisaties kunt inzetten. In dit artikel geven we een voorbeeld van de Lean Startup bij een verzekeraar.

De acht verspillingen
De acht verspillingen

De acht verspillingen zijn onnodige activiteiten die in ieder proces voorkomen. Door ze te herkennen kun je ze aanpakken en verbeter je stap voor stap het proces. Hierdoor ontstaat flow: een proces dat optimaal stroomt richting de klant.