Onze artikelen.

De klantreis: fases en een stappenplan
De klantreis: fases en een stappenplan

Als organisatie wil je graag goed je klant begrijpen, zodat je levert wat je klant wil. Dit proces wordt ook wel de klantreis of customer journey genoemd. Het is een handig hulpmiddel om inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten tijdens hun contactmomenten met een organisatie.

Obeya room: wat is het?
Obeya room: wat is het?

Het woord ‘Obeya’ komt uit het Japans en betekent letterlijk ‘grote kamer’. Het werd voor het eerst gebruikt door Toyota tijdens de ontwikkeling van hun model Prius in de jaren ’90. Het idee was om een ruimte te creëren waar alle stakeholders van een project samen konden komen om informatie te delen.

Operational Excellence: een strategie die werkt
Operational Excellence: een strategie die werkt

Een effectieve Operational Excellence strategie is niet iets dat toevallig ontstaat; het is het resultaat van zorgvuldige planning, gedetailleerde analyse en consequente uitvoering.

Lean Startup: wat is het?
Lean Startup: wat is het?

De Lean Startup methode is een efficiënte manier om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Je gaat namelijk je eerste Minimum Viable Product direct testen in de praktijk. Hierdoor haal je feedback op die je gebruikt voor een volgende verbeterslag. We vertellen je ook wat het verschil met de ‘gewone’ lean methode is.

Wat is Operational Excellence?
Wat is Operational Excellence?

Operational Excellence is overtuiging waarbij de behoefte van de eindgebruiker of klant centraal staat. Als een organisatie dit nastreeft, doet ze er alles aan om te excelleren in de dienstverlening. Alles gaat dus in één keer goed.

Project management: wat is het?
Project management: wat is het?

Misschien heb je de term “project management” al eens gehoord, maar wat houdt het precies in? Eigenlijk zegt het woord het al: het is het efficiënt beheren van één of meerdere projecten.

Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!
Belbin rollen test: ontdek jouw teamrol!

De Belbin teamrollen test is een handige manier om te begrijpen hoe mensen in teams samenwerken. Deze test helpt je te ontdekken welke rol je van nature aanneemt als je in een team werkt.

Management Drives test en voorbeelden
Management Drives test en voorbeelden

De Management Drives test is een meting om inzicht te krijgen in de drijfveren en motivatie van mensen. De test weergeeft waarom je doet wat je doet en hoe je denkt. De resultaten van de test geven je uiteindelijk een kleur.

Wat is een weekstart?
Wat is een weekstart?

Een weekstart zorgt ervoor dat jullie als team kort en bondig de afstemming voor de komende week doen. Hierdoor kun je veel lekkerder werken en is er minder onderlinge afstemming nodig. Een weekstartbord helpt daarbij en maakt de informatie visueel.

Process mining tools en software
Process mining tools en software

In dit artikel vertellen we je welke tools en software er op de markt zijn voor process mining. We bespreken de bekendste programma’s, zetten plus- en minpunten voor je op een rij en welk abonnementsmodel deze pakketten hanteren.

De rollen van Belbin
De rollen van Belbin

De teamrollen van Belbin zijn gebaseerd op jaren van onderzoek. Het idee is simpel: iedereen heeft unieke kwaliteiten die ze meenemen naar een team. Door te begrijpen welke rol het best bij jou past, kom je het best tot uiting in je team.

Management Drives: wat is het precies?
Management Drives: wat is het precies?

Management Drives is een methode die inzicht geeft in de drijfveren en motivaties van mensen binnen een organisatie. Deze methode helpt je te begrijpen waarom mensen zich op een bepaalde manier gedragen.